May-Brith JMay-Brith JBruger på tattoo - danmarks største tattoogalleri
Dato: 2013-8-14

May-Brith J Tilmeldt: aug 2013
Emne: 1
Svar: 14

Utilfreds med tattoo fra Århus Tattoo Center

Særdeles kedelig og dyr oplevelse hos ATC, som jeg gerne vil dele med andre, der interesserer sig for tatoveringer.

Jeg fik d. 2 juli 2013 lavet en tatovering af Danny i Aarhus Tattoo Center (efterfølgende forkortet ATC), Jægergårdsgade 83, som efter min mening er gået helt galt og derfor skal fjernes igen.

En kort opsummering af hændelsesforløbet:
Fredag d. 28 juni gik jeg ind i butikken for at snakke om to små tatoveringer, som jeg gerne ville have lavet. Danny så på skitserne, som jeg havde lavet, og sagde at det sagtens kunne lade sig gøre (jeg spurgte, om de yderste cirkler måske kunne blive 5 mm mindre end på skitserne, så de blev ca. 1 cm i diameter, og det var ikke noget problem, men teksten skulle være større, sagde han – og det sagde jeg ja til).
Efterfølgende fik Danny det billedmateriale, som jeg havde brugt, hvor der var en gengivelse i Sanskrit på de tekster, der skulle bruges, og han sagde, at det var den rigtige størrelse. Så han skulle bare kopiere dem direkte fra fotokopien og så lave en præcis gengivelse af resten af skitserne i lidt mindre størrelse og selvfølgelig i en professionel kvalitet (jeg er ikke selv nogen god tegner).
Jeg gjorde opmærksom på, at det var vigtigt, at de yderste cirkler skulle være med en tykkere streg (selvom det tydeligt fremgik af skitserne allerede). Derefter betaler jeg 200 kr. i depositum ud af de 1.000 kr., som det kommer til at koste for at lave de to tatoveringer på hver sin ankel.

Så skulle alt jo være i den skønneste orden, da jeg forinden havde kigget lidt rundt på nettet og set, at ATC har et godt ry for at lave kvalitetsarbejde, som godt nok er lidt dyrere end de fleste andre steder, men eftersom det er en tatovering, som skal sidde på min krop resten af livet, så betyder en prisforskel indenfor rimelighedens grænser, ikke noget for mig. Og top kvalitet og perfekt udførelse af opgaven, er det allervigtigste for mig, og det er et grundlæggende krav og afgørende punkt for mit valg af tatovør.
Udover det gode ry, så undersøger jeg også, om butikken er medlem af Dansk Tatovør Laug, og ejeren af ATC, Casper Maack står som medlem, så jeg føler mig helt tryg og i sikre hænder.
Derudover fandt jeg også 3 hjemmesider, hvoraf den ene havde et galleri med Casper, Bo og Dannys tatoveringer, og de så rigtig flotte ud. Og på en af hjemmesiderne står flg.: ”Århus Tattoo Center har siden det blev etableret slået sig fast som et sted hvor sterilitet og kvalitet betyder alt. For os betyder det at lave et stykke perfekt arbejde mere end noget andet”.

Dagen for tatoveringen oprinder og efter noget ventetid, så får Danny lavet stencilen (eller hvad det nu hedder). Han lægger den foran mig, og jeg får ca. 10-15 sekunder til at se på den. Jeg når at se, at der er lidt længdeforskel på de 2 streger ned fra kvindetegnet, som jeg gør opmærksom på. Derudover understreger jeg endnu en gang, at yderste cirkel skal være noget tykkere end inderste cirkel, da det ikke ser ud til at være tilfældet på stencilen.
Han starter med klargøringen, og det hele omkring hygiejnen ser fint ud – det er der ikke noget at udsætte på.
Så får jeg stencilerne overført til anklerne, og igen når jeg kort at fange en synlig fejl, hvor en af linjerne ned fra kvindetegnet, som skal flugte med det indvendige fredstegn, ikke er helt præcis. Jeg gør opmærksom på det, inden han begynder tatoveringen. Da han skal lave teksten, siger han, at han vælger at bruge den tykke streg for at det kan ses – så jeg tænker, at den inderste tynde streg åbenbart er for fin og spinkel til, at teksten kan ses, og det er hans grund til at vælge den tykke – han er jo eksperten (og jeg kan godt leve med, at helhedsudtrykket ændres en lille smule i forhold til det, som jeg har ønsket – tynd cirkel inderst, omkranset af en noget tykkere cirkel, og teksten igen i tynd, så det giver lidt liv og opleves som lidt forskellige dimensioner, der enkeltvis står alene, samtidig med at de tilsammen også udgør en helhed). Tatoveringerne tager under 5 minutter at lave hver især efter min umiddelbare vurdering, og anklerne er fuldstændig i ro, mens tatoveringerne sker.
Der har ikke været nogen yderligere kommunikation/information/udtalelse omkring tatoveringerne fra hans side, så jeg stoler derfor trygt på, at han undervejs retter de ting, som ikke er helt præcise på stencilen, samt at tatoveringerne bliver lavet, så de ligner skitserne, bare i mindre format, for han har ikke sagt noget andet.
Efter tatoveringerne er færdige, pakker han dem ind, og da jeg spørger til efterbehandling, får jeg en halv A-4 side udleveret sammen med oplysningen om, at salven ikke kan købes i Matas men på apoteket. Arket indeholder 8 punkter med helingsinstruktioner og råd. Og han tilføjer derudover, at jeg gratis kan få rettet på tatoveringerne, hvis de ikke er okay.

Som det fremgår var der stort set ingen kommunikation om tatoveringerne, og da det er første gang, at jeg bliver tatoveret, så regner jeg med, at det er den måde, som det foregår på. Han er jo en erfaren og professionel tatovør, og jeg har tydeligt givet udtryk for mine ønsker om, hvordan tatoveringerne skal se ud, og han har sagt, at det sagtens kan lade sig gøre. Og detaljerne er selvsagt meget vigtige for helhedsudtrykket, så tatoveringerne ikke kommer til at virke døde og livløse, da de er udført i sort uden skygger eller andre effekter.

Og her er så resultatet:
(i tilfælde af at det strider mod reglerne at lave et direkte link til billederne, så fjerner jeg det selvfølgelig igen, men jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle retningslinjer om det) (tip! hvis linket ikke helt virker, så kopier linket og sæt det ind i adresselinjen på Internet Explorer og tast ”enter”)

Højre ankel m/skitse (taget d. 11/8)
http://www.imgfest.com/images/52875521978697170867.jpg

Venstre ankel m/skitse (taget d. 11/8)
http://www.imgfest.com/images/51332204239476173944.jpg

Nu er smag og behag jo meget forskellig, og nogen vil måske synes, at tatoveringerne er perfekt udført efter skitserne, og det skal de selvfølgelig have lov til at mene. Vi lever jo gudskelov i et frit demokrati med ytringsfrihed, hvor vi har lov til at mene, hvad vi vil (som denne tekst/anmeldelse jo netop også er et udtryk for hele vejen igennem; nemlig min egen personlige mening).

Nogle af de ting som jeg er utilfreds med ved tatoveringerne, som skulle fremstå symmetriske, er flg.:
1. billede højre ankel, hvor inderste cirkel er fredstegnet, og yderste cirkel er kvindetegnet (2 sammensmeltede kvindetegn) med en Sanskrit tekst over (mindfulness)
- venstre streg fra kvindetegnet er en anelse kortere end højre + tværstreg på venstre side er ikke lige lang på begge sider af linjen (småting som sagtens kan rettes uden problemer)
- højre streg fra kvindetegnet flugter ikke helt med stregen i fredssymbolet (en af de ting, som jeg gjorde opmærksom på, inden tatoveringen begyndte, da det kunne ses på anklen efter, at stencilen var overført)
- inderste cirkel alt for tyk, så tatoveringen bliver livløs og massiv, i stedet for at have et mere levende udtryk, som ville opnås med forskelle i de to cirklers stregtykkelse (lidt som flere planer/niveauer i helhedsudtrykket). Inderste cirkels streg er ikke meget mindre end yderside-cirklens streg
- teksten virker gnidret og ulæselig – det flyder lidt sammen. Også lidt mindre småfejl, hvor linjen på tekstens begyndelse og slutning er lidt ”forkortet” i forhold til Sanskrit kopien. Lidt upræcis gengivelse af første og tredje bogstav i teksten. Ikke så nemt at se ”luftrummet” i tekstens 2. bogstav
- mere luftrum mellem cirklerne i toppen af tatoveringen end i resten af den
- forskel på afstand fra tatoveringen og op til teksten i forhold til venstre ankel

2. billede venstre ankel, hvor inderste cirkel er yin & yang tegnet, og yderste cirkel er stjernetegnet for vægten med en Sanskrit tekst over (loving kindness)
- nederste streg er ikke lige i forhold til stregerne ovenover (”hænger lidt i den ene side”) + lidt forskel i mm på luftrummet imellem stregerne i højre og venstre side
- luftrummet fra nederste streg op til de 2 andre streger er alt for stort – skulle have haft samme afstand som luftrummet inde imellem cirklerne, som det også fremgår af skitsen
- begyndelsen af stregerne i venstre side flyder ud
- ”indhak” ved overgangen fra streg til cirkel er ikke helt markeret nok/dybt nok – det har også betydning for helhedsudtrykket af tatoveringen
- også her er inderste cirkel for tyk, så tatoveringen bliver livløs og massiv, i stedet for at have et mere levende udtryk, som ville opnås med forskelle i de to cirklers stregtykkelse (lidt som flere planer/niveauer i helhedsudtrykket). Inderste cirkels streg er ikke meget mindre end yderside-cirklens streg
- yderste cirkel er en lille smule ”firkantet” i venstre top – og der er lidt uens luftrum mellem cirklerne
- i yin & yang tegnet udgør det sorte en for stor procentdel + den hvide prik i det sorte er lidt svær at se
- også her virker teksten lidt gnidret og ulæselig – det flyder lidt sammen. Også lidt mindre småfejl, hvor linjen på tekstens slutning er lidt ”forkortet” i forhold til Sanskrit kopien. Lidt upræcis gengivelse af første bogstav i teksten, som ikke burde flugte nederst med resten af teksten ifølge kopien. Stavefejl i tekstens 2. bogstav, hvor det ”v-lignende” tegn skulle have haft samme udgangspunkt, og ikke sidde to forskellige steder på den nedadgående streg. Mon det ændrer betydningen af ordet, så der ikke længere står ”loving kindness” på Sanskrit, eller bliver det mon bare til volapyk?
- forskel på afstand fra tatoveringen og op til teksten i forhold til højre ankel

En del af småfejlene kunne jeg godt leve med, men problemet er, at helhedsudtrykket er gået tabt og ikke kan genskabes, uden at huden vil komme til at se ud, som om den har været i nærkontakt med en tjærekost.

Det er lidt svært at se nogen af de nævnte ting ud fra fotografierne ovenover, og selv de nærbilleder, som jeg viser herunder, er heller ikke helt tydelige nok til at se det hele.

Højre ankel nærbillede (taget d. 29/7)
http://www.imgfest.com/images/45832150751980755891.jpg

Venstre ankel nærbillede (taget d. 29/7)
http://www.imgfest.com/images/80955620037611125021.jpg

Efter at have kigget på tatoveringerne i dagene efter deres udførelse, hvor jeg håber på, at de bliver bedre i takt med helingen, så det lidt ”udflydende udseende” går væk igen, fordi det bare er lidt hævelse, så ændrer de sig ikke rigtigt noget videre i cirklernes stregtykkelse og bliver ikke tydeligere.
Så fredag d. 5. juli henvender jeg mig i butikken og giver udtryk for, at jeg ikke er tilfreds med tatoveringerne. Kort fortalt så er Dannys umiddelbare reaktion at affeje det lidt og mumle noget om urealistiske forventninger (om det er fordi, at jeg tydeligt har givet udtryk for, at jeg ikke vil lade ham komme i nærheden af mig med en nål igen, skal jeg ikke kunne sige). Caspers reaktion er, at han som udgangspunkt ikke selv ville påtage sig at lave så lille en tatovering, samt at det skal have tid til at hele (her nævner han, at stregerne kan risikere at flyde mere ud, når sårskorpen forsvinder). Han siger også, at han ikke vil blande sig i det, da Danny er selvstændig – om jeg ikke vidste det?
Øh hvor skulle jeg vide det fra? – det fremgår ikke af nogen net-oplysninger, som jeg fandt/kan finde; og der er ingen tydelig og synlig skiltning i butikken, som informerer kunderne om det.
Så i mine øjne, har jeg fået lavet 2 tatoveringer i ATC butikken – og hvilken aftale der foreligger indenbyrdes mellem Casper og Danny, kommer ikke mig ved som kunde. Så det er ejeren af ATC, der står med det endelige ansvar overfor kunden, efter min mening.
Om det også er sådan i juridisk forstand, hvis der anlægges civilt søgsmål, skal jeg ikke kunne sige. Men min logik siger mig, at det må være sådan, for ellers bliver kunderne vildledt, da de ikke har en jordisk chance for at opfatte det på nogen anden måde. Og jeg kan da heller ikke forestille mig, at ATC vil risikere at sætte sig gode ry på spil ved at vildlede kunderne.

Onsdag d. 24 juli henvender jeg mig igen i butikken (forinden har jeg indhentet et tilbud fra Undo-it her i Århus på prisen for at fjerne tatoveringerne). Jeg snakker med Danny igen om de ting, som jeg er utilfredse med, og informerer ham også om Undo-it’s foreløbige tilbud på 10.800 kr., som han synes er lidt dyrt.
Det er dog kun et anslået tilbud ud fra 2 billeder, som jeg har sendt til dem – endelig prisaftale bliver først afgjort, når de i en konsultation ser tatoveringerne i virkeligheden. Tilbuddet er på en fastprisaftale, der inkluderer 13 behandlinger, hvilket bør være nok (de anslår, at disse tatoveringer kan kræve fra 9 til 12 behandlinger at fjerne, fordi blækket ligger ret dybt, da det er foretaget med en outline-nål).
(Denne konsultation er i øvrigt nu, efter at hele sagsforløbet med ATC er overstået, blevet aftalt til at ske i slutningen af uge 33, hvor jeg så vil komme til at kende den endelige pris. Og hvor jeg også kan få aftalt låne- og afdragsordning på beløbet, da jeg umuligt selv kan skaffe så mange penge på en gang, da min indkomst som førtidspensionist er begrænset).
Danny synes, at vi skal lade tatoveringerne hele helt op, før vi snakker om at finde en løsning, og det indvilliger jeg i.

Så vi aftaler, at jeg skal komme igen 2 uger senere. Han er så desværre ikke i butikken den onsdag, så det bliver først dagen efter, torsdag d. 8. august, at jeg kommer til at snakke med ham. Han vurderer igen tatoveringerne, og foreslår nogle forskellige ting for at fikse dem.
En kvindelig kollega foreslår at lave tatoveringerne meget større og på en eller anden måde lade de eksisterende tatoveringer være basen. Jeg beder Danny om, at vise mig cirka størrelsen, som vi snakker om, og den bliver alt for stor til min smag. Og den vil ikke kunne dækkes af en strømpe, hvis jeg i en speciel anledning ikke ønsker, at den kan ses. Så det er ikke en brugbar løsning for mig; også fordi meningen var en lille diskret/elegant/lidt let og feminin tatovering, som ikke skulle fremstå tung/kompakt/bastant eller for massiv.
I hovedtræk går Dannys forslag ud på at gøre de yderste cirkler endnu tykkere for at skjule nogle af fejlene, tatovere med hvidt i noget af det sorte for at rette op på yin & yang tegnet, og fjerne en streg ved stavefejlen og tatovere en ny. Han siger ligesom første gang, jeg klagede, at inderste cirkel er lavet med den tyndeste tatoveringsstreg, som findes, og igen svarer jeg, at det burde han jo have fortalt mig, inden han lavede tatoveringerne, da den er væsentligt tykkere end dem på skitserne (men som sagt tidligere, så var kommunikationen omkring tatoveringerne næsten ikke eksisterende). Men alt i alt så vil tatoveringerne aldrig komme til at se ud som på skitserne, sådan som det var meningen, at de skulle være.
Jeg overvejer Dannys forslag om, at han vil fikse tatoveringerne gratis, hvilket er mere end de fleste andre ville tilbyde deres kunder, siger han, og han siger også, at det er den eneste løsning, han vil tilbyde mig. Jeg afslår den løsning, bl.a. fordi jeg ikke synes, at så lille en tatovering kan bære endnu tykkere streger; det vil komme til at se for kluntet, klodset, bastant, kompakt og massivt ud, efter min mening. Desuden vil det også i mine øjne være lidt problematisk på den højre ankel, hvor teksten er ret tæt på cirklen. Og det vil heller ikke løse problemet med teksten, som er lidt gnidret/sammenflydende og svær at læse pga. den tykke streg, som der er anvendt.
Det overordnede slutresultat vil ikke forbedre tatoveringerne efter min mening og vil derfor blot være endnu mere blæk, som der skal fjernes igen. Og jeg har heller ikke længere nogen tillid til Danny, og tør ikke lade ham tatovere på mig igen efter resultatet fra første gang og den efterfølgende respons, som jeg har fået.

Så der blev ikke fundet en løsning, som var acceptabel for mig.

Som afslutning på samtalen gav jeg ham nogle papirer med lidt forskellige oplysninger om, hvad jeg havde fundet på nettet, og hvad jeg efterfølgende ville foretage mig (f.eks. skrive en bedømmelse på trustpilot og omtale sagen andre steder og i andre forum, så andre selv får en mulighed for at bedømme sagen og danne sig deres egen mening om, hvorvidt de vil til- eller fravælge ATC i forbindelse med en kommende tatovering). Samt at jeg også vil gå videre med at undersøge eventuelle juridiske muligheder (selvom der endnu ikke findes et klagenævn specielt for tatoveringer, så har forbrugere jo gudskelov generelt andre klagemuligheder, og selve retssystemet med hensyn til erstatning er jo også en mulighed).
Han lovede, at give papirerne videre til Casper, som ikke var til stede i butikken på det tidspunkt, og sagde, at jeg da var velkommen til at lægge det op på nettet.
Så det vil jeg selvfølgelig benytte mig af, og også gøre brug af til videre information om, hvordan fjernelsen af tatoveringerne skrider frem – det kan jo være ganske interessant for andre, som måske selv overvejer den mulighed, at følge med i behandlings-forløbet med nye billeder efter hver behandling.

Set fra mit synspunkt, så har jeg gjort, hvad jeg kunne for at sikre mig kvalitetsarbejde. At en person, som har det flotte galleri, ikke ”magter” at lave 2 ret enkle sorte tatoveringer uden fejl, det chokerer mig. Jeg kan kun tro, at han har haft en dårlig dag, hvilket jo sker for os alle fra tid til anden.
Men en dårlig dag fritager ikke én for ansvar for at udbedre eventuelle fejl, som der er begået. Og hvis den foreslåede udbedring ikke kan genoprette den skade, som der er sket og give et tilfredsstillende resultat for kunden, så må der findes en anden løsning.
Og hvis denne løsning består i at dække udgiften til fjernelse af skaden og tilbagebetaling af det beløb, som kunden betalte for den ”defekte vare”, så er det selvfølgelig surt show, men det koster som regel os alle noget, når vi begår fejl.
At lade en kunde hænge på en stor regning for nogle uoprettelige fejl, som kunden ikke selv er skyld i, men som er lavet af en person i butikken, er utrolig dårlig forretningsmoral efter min mening.

Så min situation lige nu er, 2 efter min mening dårligt udførte og sjuskede tatoveringer, som jeg har betalt 1.000 kr. for, samt udsigten til en regning på 10.800 kr. til laserbehandling for at få dem fjernet igen, da jeg ikke vil have noget på min krop, som gør mig ked af det, hver gang jeg ser på det. Derudover kan jeg det næste år og måske lidt mere, se frem til at blive belastet af fysiske gener ved behandlingen og ophelingen efter laserbehandlingerne og muligvis få dele af min yoga-undervisning ødelagt i samme moment. Så får jeg også ”glæden” af, at skulle bruge tid på transport og behandlinger. Så hvad kan jeg sige - udover en særdeles kedelig og dyr oplevelse?

At jeg havde forventet en professionel behandling med høj faglig kvalitet og etisk/moralsk ansvarlig opførsel, var så bare min fejl – om det så måske også er en urealistisk forventning, skal jeg lade stå usagt.

Det er ganske enkelt ikke muligt for mig at anbefale ATC til andre efter denne præstation fra ATC’s side.

PS!
Mandag d. 12. august ringede jeg til ATC for at give dem muligheden for at se denne tekst, inden den skulle lægges op forskellige steder på nettet. Jeg snakkede med en kvinde, og spurgte efter deres e-mail-adresse (de havde ingen pga. opbygning af ny hjemmeside, sagde hun).
Jeg gav udtryk for, at jeg ville give Casper en fair chance for at se teksten/anmeldelsen. Hun var afvisende og mente, at jeg var generende, samt at jeg havde misforstået ejerforholdet, da der var 4 ejere af ATC ifølge hende.
Jeg bad om at snakke med Casper, som jeg ud fra tilgængelige oplysninger selv mener, er ejeren. Hun fortalte ham kort, at det var mig i telefonen. Han sad med en kunde, sagde hun, så jeg skulle ringe senere – ca. hvornår spurgte jeg?, det kunne hun ikke svare på. Så bad jeg hende, om at få Casper til at ringe til mig, når han fik en kort pause, hvilket åbenbart ikke var muligt.
Hun sagde så, at jeg bare skulle gøre, hvad jeg ville, og da jeg bad om hendes navn, så lagde hun røret på.

Efter den behandling, så kan jeg ikke selv gøre mere for at løse sagen mellem ATC og mig.

Jeg vil ikke henvende mig personligt til ATC igen på nogen måde, da mine henvendelser i forsøget på at løse problemet åbenbart opfattes som generende, hvilket aldrig har været min hensigt. Og for god ordens skyld, så skal det nævnes, at alle kontakter med dem, har været i en rolig og ordentlig tone uden nogen skænderier eller hævet stemmeleje. Jeg har blot ment, at det ville være det bedste, hvis vi kunne løse sagen i mindelighed, og har givet dem den chance flere gange.
I alt så har kontakten til dem efter, at tatoveringen var udført, været flg.:
torsdag d. 4/7 kort telefonisk samtale med Casper
fredag d. 5/7 personligt fremmøde i butikken mht. utilfredshed - snakker med Danny og Casper
onsdag d. 24/7 personligt fremmøde i butikken - snakker med Danny
onsdag d. 7/8 personligt fremmøde i butikken, men Danny var ikke til stede - snakkede ikke med nogen om tatoveringerne
torsdag d. 8/8 personligt fremmøde i butikken - snakker igen med Danny
mandag d. 12/8 telefonisk samtale med kvinde for at bede om mail-adresse
Så i alt har jeg henvendt mig 2 gange telefonisk og reelt 3 gange personligt for at forsøge at løse problemet.

Er der nogle muligheder, som jeg har overset?
Og please fortæl mig ikke, at jeg skal henvende mig til ATC igen, da jeg åbenbart opfattes som generende.
Hvad mener I andre, om den faglige kvalitet i udførelsen af tatoveringen – er det den almindelige standard, som man kan forvente?
Nogle gode råd fra andre, som har været i en lignende situation?
Kommentarer i alle afskygninger er velkomne – og husk på, at de er personlige og subjektive, så det handler på ingen måde om at dunke hinanden i hovedet for at forsøge at få ret i sine synspunkter – respekter andres mening, selvom du er uenig i den, så vi kan få en saglig debat. Tak på forhånd

Sådan kan det gå…

Gå til sidste svar »

Svar til: Utilfreds med tattoo fra Århus Tattoo Center

• jørgen G Tilmeldt: maj 2013
    Svar: 10
    7 år siden

hummmm . jeg har tusset i små 7 år nu og jeg gør en del i coverops så jeg har set meget lort . og jeg må ærligt sige at dem du har fåget lavet er bestemt IKKE dårligt lavet . kan godt forstå du ikke har fåget du du bad om . men dine tusser er meget små og den skrifttybe du har valgt er utrolig svær at lave så lille . så endligt syntes jeg at tattoovøren har lavet et ok arbejde . men han burte have fortalt dig at en så lille og tynd skrift er svær at lave ..

• hot-tattoo.dk Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 60
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    7 år siden

Normalt har jeg ikke tid til at læse jeres lange texter men jeg klikkede hurtigt dine billeder og blev nød til at se hvem amatøren var som har ødelagt din hud.
    Hænger normalt ikke andre ud men Danny den kunne du sku ha lavet beder, jeg ved godt at den er meget lille, men skæve rystet streger og udspring fra at nålen er stukket alt for dybt op til flere steder det er sku ikke ok.
    Jeg vil også gerne forsvare danny da dine tattoo´s er meget små så det gør det svært at lave ordentligt arbejde i den størrelse, han burde ha anbefalet dig at de skulle være lidt større og især når de skulle laves der hvor du har dem så vi kan sige at i nok er lige meget skyld i fejlen men danny skulle nok ha stoppet da han opdagede at du fik mange udspring og tilbudt dig at i fandt en anden løsning han er jo den professionelle som skal rådgive eller afvise kunderne med deres ønsker.
    Nu er jeg selv næsten Expert i meget små tatoveringer med tynde streger men det har jeg ikke altid været for i sin tid mente jeg at jeg også sagtens kunne lave de små tattoo´s men nej det var en del svære end jeg trode jeg gik nemlig igang med den helt tynde 1 nål men den laver nemlig nemmere udspring og stregerne bliver tit bredere med en 1 nål så min erfaring er at man skal bruge en 3 nål og gå meget let hen over huden og så trække stregerne op igen lidt dybere hvis farven ikke kommer helt ind i den brede man ønsker.
    man kan godt bruge en 1 nål og få tynder streger men den virker bedst hvis man køre lidt hurtigt med den så den er ikke særligt egnet til den type tattoo du har.
    Min holdning til jeres twist er at du må gå til danny og foreslå ham at du ikke hænger ham ud nogle steder og beder ham betale dine udgifter på de 1000 kr tilbage for i har begge begået en fejl, jeg har kigget på noget af hans andet arbejde og det ser godt ud så må han bare øve på de mindre og lære af det han har lavet på dig så han kan afvise næste gang.
    Jeg vil anbefale dig at overveje en cover-up på dine tattoo´s eller en laser behandling men det er dyrt og smertefuldt og der skal en del behandlinger til inden det er væk.
    Selvom jeg er dygtig til små tattoo´s så ville jeg ha afvist dig da dine tattoo´s er for små til at resultatet ville være godt i den størrelse, jeg har også lavet samme fejl men kun på en ven hvor jeg inden advarede ham om at det var for småt, det er dog rettet med en cover-up som vi allerede havde som backup inden vi gik igang med vores forsøg.
    Jeg har dog lavet meget små tattoo´s som er mindre end dine hvor de er blevet gode men resultatet afhænger meget af din hudtype på det sted hvor man skal lave en lille tattoo.
    I har begge to taget en chance så må i sammen finde en fornuftig løsning på tingene i har jo begge to interesse i et beder resultat så tag en fornuftig samtale med danny om han vil betale lidt eller hjælpe med at rette det lidt op han har interesse i god omtale og du har jo interesse i et bedre resultat.

• May-Brith J Tilmeldt: aug 2013
    7 år siden

Mange tak for jeres synspunkter - det er godt at høre, hvad andre mener om resultatet og sagen, uanset om det er positivt eller negativt.

Jeg er jo netop selv totalt novice, når det gælder tatoveringer. Så jeg har virkelig været afhænig af tatovørens etik og faglighed. Og ja tatoveringerne er små, men det vidste jeg ikke før udførelsen, kunne være et problem.

Danny burde have informeret mig om de ting, som I siger, så jeg kunne have valgt enten at få dem større eller lade være med at få dem. Eller hvis jeg havde insisteret på størrelsen (hvilket jeg nu aldrig ville have gjort, da jeg jo som sagt er novice), ladet det være på mit eget ansvar.

Det skete jo desværre ikke, hvilket jeg formoder, at man bør kunne forvente fra en professionel tatovørs side; både for kundens og sin egen skyld, så den situation, som jeg er havnet i, ikke opstår.

For mig var forklaringen på nålene og det med udspring interessant at høre, da jeg jo kun har fået Dannys udtalelse om, at tyndeste tatoveringsstreg er anvendt, uden at få nogen yderligere forklaring - så endnu en gang tak for jeres input

Flere synspunkter er stadig velkomne.

7 år siden

Dejligt at du kunne bruge mit indput, du spørger bare hvis du mangler svar på noget eller mangler hjælp.

7 år siden

Mange tak hot-tattoo for dit tilbud

I øvrigt så har jeg en opdatering af min situation.

Jeg var i dag (fredag d. 16/8) til min første konsulation hos Undo-it her i Århus, og den oversteg alle mine forventninger.

Deres lokaler er lyse og venlige, og man bliver taget godt imod.
    Jeg forklarede i store træk den situation, som jeg var havnet i og blev mødt med forståelse.
    I løbet af samtalen med Jan, som er en rar og behagelig person, fik jeg i detaljer forklaret forskellen mellem nogle af de forskellige laser apparater, som der bliver brugt. Den laser som Undo-it benytter, er den bedste, som findes på markedet i dag.
    Og jeg fik desuden også en rigtig god information om, hvad jeg kunne forvente af behandlingsresultatet f.eks i forhold til det antal behandlinger, som der ca. skulle til og de svage skygger, som der vil være efter den sidste behandling, men som typisk vil forsvinde i løbet af ca. 9 måneder hos de fleste.

Jeg fik også oplysninger om de risici, der altid er forbundet med enhver form for behandling. Det går jo gudskelov sjældent galt, så det er en risiko, som jeg er villig til at løbe.
    Han fortalte også, at ganske få gange lykkes det ikke at få et tilfredsstillende resultat ved behandlingerne, og han i de situationer vælger at refundere det beløb, som kunden har betalt.
    Wow siger jeg bare, det kalder jeg en forretning med meget stor etisk og moralsk ansvarsfølelse - jeg var ved at falde ned af stolen af overraskelse med tanke på det forløb, som jeg havde været udsat for hos ATC.
    Og han tilføjede også, at han nogle sjældne gange frarådede evt. kunder at starte på et behandlingsforløb, hvis forskellige ting talte imod et godt resultat. Gid alle med professionel faglig viden, som kunden er afhængig af, var så ærlige.

Og så kommer vi til den allerstørste overraskelse - han målte tatoveringerne op og så på dem, hvorefter han tilbød en fastprisaftale på 4.700 kr.; først troede jeg, at han mente pr. stk, men han mente begge, da de var så små.
    Igen wow, det var en utolig lettelse for mig, at det kunne gøres for den pris, så jeg kun bliver økonomisk belastet af det i ca. 4½ måned. Det beløb kan jeg nemlig låne af min mor og hendes mand, og så tilbagebetale dem med 1.000 kr. om måneden. På den måde kan jeg betale kontant for det med det samme...og så igen en dejlig overraskelse; det viste sig, at de har en kontantrabat på 5%, så det samlede beløb bliver 4.465 kr. og med en garanti på 13 behandlinger, hvis det kræves (mindre kan sikkert gøre det, men for en sikkerheds skyld, så er jeg godt dækket ind).

Alt i alt så blev jeg "klædt" rigtig godt på til det kommende behandlingsforløb, som jeg starter på i slutningen af uge 34.

Og jeg føler mig tryg og i sikre kompetente hænder, både ud fra mit personlige indtryk og de ting, som jeg har fundet på nettet m.h.t. faglige udannelsesniveau, ry, billeder af deres tidligere behandlinger (før & efter) og andre kunders udtalelser. Så jeg føler mig overbevist om, at jeg har valgt de bedste i branchen til at fjerne mine to kiksede tatoveringer fra ATC.

Så hvad kan jeg sige - udover at jeg var utrolig glad og lettet, da jeg gik derfra.

Så respekt, stor ros og en klar anbefaling af Undo-it, er på sin plads her, for deres professionalisme. - Så tak Undo-it

7 år siden

Husk at hilse jan fra mig og en god ting er hvis du benytter hans smerte creme da det gør pænt nas.
    Hvis du vil ha en dæk tattoo så skal du ikke ha den fjernet helt men spørg din lokale tatovør til råds om hvor meget der skal fjernes inden.

7 år siden

Jeg skal nok huske at hilse Jan fra dig.

Gør det da meget mere ondt end at få en tatovering lavet?
    For det syntes jeg egentligt ikke gjorde så ondt - det forbavsede mig i hvert fald, at smerten ikke var større. Men okay de er jo små, så det tog jo heller ingen tid.

Foreløbige plan er, at få dem fjernet helt, og så tage den derfra.

Jan nævnte, at forholdsvis få tatovører ville kunne lave gode tatoveringer i den størrelse.
    Så jeg tror, at jeg skal satse på, at de bliver større, hvis jeg på et senere tidspunkt igen tør lade mig tatovere, og så skal mit forarbejde omkring tatovøren være super, super grundigt, og han/hun skal være knaldgod til detaljerede sorte tatoveringer og have lavet en del af dem før, så jeg kan se det ved selvsyn.
    Alle detaljer omkring tatoveringen skal også være drøftet helt til bunds først, samt jeg skal se tegnet på papir, hvordan tatoveringen bliver mht. til stregtykkelse, og hvordan alle de andre detaljer ca. vil komme til at fremstå.

Jeg er heller ikke klar over, hvor ømtålelig/sart huden bliver efter laserbehandlingerne, så det kan jo også være, at jeg så vil blive nødt til at overveje en alternativ placering.

Men indtil videre koncentrerer jeg mig om fjernelsen og bruger den tid, som er nødvendig. Og da der typisk vil gå ca. 6 uger mellem hver behandling, så vil det blive en langvarig process. Så jeg vil få masser af tid til at få bearbejdet den oplevelse, som jeg har været ude for, så jeg måske får mod til at prøve igen. - Det må tiden vise...

7 år siden

De fleste føler større smerte ved laser end ved tattoo men jan har noget køling på så han er den som tilføre mindst smerte med det gode pro udstyr han har.
    Laser er en brænding så det føles som et brændsår men med rigtig pleje osv skulle det ikke være særlig slemt i dit tilfælde.

7 år siden

Takker for alle informationerne

Jeg regner med løbende at orientere om, hvordan behandlingsforløbet kommer til at skride frem, så eventuelle interesserede kan se billeder efter de enkelte behandlinger.

Endnu ved jeg ikke helt, hvordan huden ser ud efter behandlingerne, men jeg skal nok lige lade det hele lidt, inden jeg smider billederne op, hvis det bliver nødvendigt for, at man kan se resultatet, så mere følger senere...

7 år siden

Så er jeg tilbage med 1. opdatering efter laserbehandlingen d. 22/8.

(Huskede at hilse Jan fra dig hot-tattoo).

Jeg har trukket tiden for at se, hvordan tatoveringen opførte sig den første uges tid efter behandlingen. Der sker som forventet ikke voldsomme forandringer, så jeg har valgt at uploade det billede, som jeg tog 24 timer efter behandlingen (se link nederst).

Og så vil jeg vente til et par dage før næste behandling (3/10), før jeg uploader det næste billede. Jeg tror, at det vil være mere interessant at se billeder lige før behandlingerne, så rødme osv. er forsvundet. Det giver nok også et nemmere overblik over forandringerne, hvis alle billeder bliver taget et par dage før, jeg skal under laseren igen.
    Desuden har jeg valgt for nemhedens skyld kun at uploade billeder af højre ankel, da resultatet for venstre ankel nok vil forløbe på nogenlunde samme måde (også selvom der er lidt mere sort i yin & yang tegnet – hvis jeg tager fejl, så uploader jeg selvfølgelig også billederne af venstre ankel).

Nå men nu til en beskrivelse af, hvordan det gik d. 22/8 ved Jan hos Undo-it her i Århus.
    Jeg var selvfølgelig ret spændt og nysgerrig efter at vide, hvor ondt det ville komme til at gøre.
    Jan forklarede proceduren og startede med nedkølingen af huden, før vi fik de specielle briller på, og laserbehandlingen begyndte.
    Og jo det gjorde mere ondt end at få tatoveringen, men da det jo er en meget lille tatovering, så var det til at udholde, fordi det tog ikke ret lang tid på hver ankel. Laserstrålen køres forholdsvis hurtigt hen over huden, der hvor tatoveringsstregerne er. Og da huden er meget nedkølet, så bliver området hvidt i lidt tid efter laserstrålen, men det fortager sig igen.
    Efter laserstrålerne bliver der smurt lidt creme/salve på, før det bliver dækket af en fin lille hvid firkantet forbinding, som må tages af igen, når man kommer hjem.
    Huden skal efterfølgende have så meget luft som muligt, og området skal også have lov til at tørre så meget som muligt ud (hvis kløen bliver for voldsom, så kan der smøres med lidt creme, men det er bedst at undgå).
    Det er meget almindeligt, at området hæver en del op, men det fortager sig også igen. Hos mig var der stort set ingen hævelse, og jeg synes heller ikke, at der var meget rødmen omkring tatoveringen. Det kløede en anelse i de efterfølgende dage, men det var også til at holde ud uden at smøring var nødvendig. Og det er også gået over af sig selv igen.

Det er selvfølgelig nok meget individuelt, hvordan ens hud reagerer på behandlingerne, og for mig gik det rigtig fint.
    Jeg ved ikke, om det reelt har nogen betydning overhovedet, men da mine tatoveringer sidder på anklerne, hvor blodomløbet ikke er optimalt, så tænkte jeg, at det i hvert fald ikke kunne skade at prøve at hjælpe kroppen lidt på vej. Så derfor tog jeg en 5 dages kur med ”detox plastre” under fødderne samt et par kopper detox te om dagen. Hvor meget det hjælper til at udskille de bittesmå blækpartikler, der er skudt i stumper og stykker med laseren, ved jeg selvfølgelig ikke. Men jeg har besluttet, at jeg vil gøre det samme igen efter næste behandling.
    Til den tid er det ugentlige yoga-kursus også startet igen, og det hjælper helt klart også med til få udskilt affaldsstoffer fra kroppen. Og heldigvis anbefaler Jan, at man bevæger sig så meget som muligt (sætter blodcirkulationen i gang), så jeg kan godt følge yoga-undervisningen (selvfølgelig vil jeg lige dække områderne til, så der ikke sker noget, for det er jo egentligt et brandsår, når det kommer til stykket, selvom det ikke er åbent og væskende).
    Men jeg ved godt, at selvom jeg prøver at hjælpe kroppen lidt på vej, så kommer det til at være et langvarigt forløb, før tatoveringerne er væk; men det må jo bare tage den tid, som det tager.

Så det var en god og positiv oplevelse, hvor jeg blev fint informeret, og Jan´s venlige og rolige væsen virkede beroligende. Han har godt nok bare styr på det – dejligt betryggende

Jeg ser frem til næste behandling, og skal nok holde jer løbende opdateret som tidligere lovet.
    Til sidst kommer linket til billedet:
    http://www.imgfest.com/images/80341937367093276858.jpg

7 år siden

16/10-2013

Så kommer opdateringen efter 2. laserbehandling d. 3/10.

Jeg har igen trukket tiden lidt for at se, om jeg kunne nå at få det sidste nye med mht. den juridiske side af sagen. Det er så ikke helt lykkedes endnu, så det må komme med i den 3. opdatering på et senere tidspunkt (3. laserbehandling bliver d. 14/11).

Siden sidst så fik jeg d. 4/9 en mail fra Undo-it, om hvorvidt alt var forløbet, som det skulle, og at jeg endelig skulle sige til, hvis jeg sad tilbage med nogle spørgsmål. Det er da en super service, at de i forbindelse med 1. behandling i et forløb lige følger op på det. Endnu et udtryk for deres professionalisme.
    Alt er forløbet rigtig fint – og kløen de første dage var til at holde ud, uden at det blev nødvendigt at smøre med creme. Der kom stort set ingen hævelse, og der var kun meget lidt "rødmen" af huden efterfølgende.
    Og det ændrede sig til, at der bare var lidt "forhøjning" af huden, hvor laserstrålen havde været (det kan sammenlignes lidt med den måde, som blindskrift føles på, når man fører fingrene hen over). Det gik efterhånden også over.
    Så proceduren med at lade det tørre ud den første uge, og dernæst smøre almindeligt efter behov indtil en uge før næste behandling, hvor der så gerne må smøres ekstra meget for at forberede huden til næste behandling, gik rigtig fint.
    Så hele forløbet fra 1. til 2. behandling er gået godt uden nogen problemer – super dejligt

Jeg har også haft kontakt/har kontakt med den frivillige retshjælp, der er gratis. Så d. 5/9 underskrev jeg en fuldmagt, så de nu repræsenterer mig og klarer alt det juridiske på mine vegne.
    De vurderede, at den bedste fremgangsmåde var, at de kontaktede Århus Tattoo Center først for at høre, om de var interesseret i at løse problemet. ATC fik en svarfrist, som de overskred, så d. 3/10 kontaktede advokaten dem telefonisk, hvor de (ATC) fortalte, at de i løbet af den efterfølgende uge ville sende et brev til retshjælpen.
    Jeg har ikke nogen oplysninger endnu, om hvad der har stået i brevet, men det får jeg nok snart at vide fra retshjælpen.
    Men det er planen at indsende en klage til forbrugerklagenævnet, hvis vi ikke finder nogen løsning med ATC.
    Alt papir arbejde/online indtastning af klagen ordner retshjælpen for mig. Det vil komme til at koste et sted mellem 150-300 kr. i gebyr at indgive klagen, men det betaler jeg med glæde for at få en uvildig afgørelse på uenigheden mellem ATC og mig.
    Det vil komme til at tage tid, men det betyder ikke noget for mig. Jeg er meget lettet over, at jeg ikke selv skal finde ud af at navigere i den juridiske jungle, men at retshjælpen går ind og hjælper mig og fører sagen på mine vegne. Den nuværende sagsbehandlingstid hos forbrugerklagenævnet vil sandsynligvis være noget i retning af minimum 7 måneder, før der vil komme en afgørelse. Der går bl.a. tid med at indhente oplysninger fra modparten (ATC).
    Så hvis det går til forbrugerklagenævnet, bliver det spændende at se, om en tatovør kan gøres ansvarlig for ”sjusket/dårligt” (efter min mening) udført arbejde. Der foreligger vist ikke nogen tidligere afgørelser om lige præcis det emne. Så det kunne blive ”en rettesnor” for andre, om det vil være værd at klage over noget lignende i fremtiden.

Nu til billedet af højre ankel taget d. 2/10, det vil sige dagen lige før 2. laserbehandling:

http://www.pixhost.org/show/5275/19144941_reducdscn0207.jpg

6 år siden

18/11-2013

Så kommer opdateringen efter 3. laserbehandling d. 14/11.

Det er gået problemfrit med tatoveringerne siden sidste opdatering. Og behandlingen d. 14/11 er også gået fint (selvfølgelig kløet en del de første par dage – men sådan er det jo). Dog var der denne gang lidt flere blækrester tilbage i huden end ved de tidligere laserbehandlinger, så næste behandling bliver først om 8 uger (9/1-14).
    Tatoveringerne blegner ikke så hurtigt, som ældre tatoveringer ville, og placeringen på anklerne, hvor der ikke er så meget blodgennemstrømning, gør også processen langsommere. Så derfor er det bedst at forlænge tiden imellem behandlingerne indtil videre.

Med hensyn til den juridiske side af sagen, så nævnte jeg sidst, at der havde fundet noget brevveksling mellem retshjælpen og ATC sted. Det mundede ikke ud i nogen løsning, så retshjælpen er gået videre med sagen på mine vegne.

Torsdag d. 7/11 sendte de (retshjælpen) officielt en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor forbrugerklagenævnet hører under. Jeg betalte klagegebyret på 160 kr., så nu kører sagen endelig. Men som sagt tidligere, så vil der sikkert gå lang tid, før der foreligger en afgørelse; nok et sted mellem 7-12 måneder.

Klagen indeholder ønske om økonomisk erstatning på 5.465 kr. (tatoveringernes pris + omkostningen for at få dem fjernet igen hos Undo-It).

Nu til billedet af højre ankel taget d. 13/11, det vil sige dagen lige før 3. laserbehandling:
    (desværre blev billedet ret ringe denne gang, så muligvis vil jeg, når alle behandlinger er gennemført, uploade de billeder som Undo-It tager hver gang lige før laserbehandlingen – de er sikkert lidt bedre end dem, som jeg selv har taget).

http://www.pixhost.org/show/4032/19491222_reducdscn0244.jpg

OBS! Det ser ud til at billederne fra imgfest.com ikke længere kan ses, så retter det lige en af de nærmeste dage til pixhost.org i stedet for.

• tattoo glad Tilmeldt: dec 2013
    Svar: 3
    6 år siden

ja, gider du ikke lige at opdaterer dine foto ..

mvh

6 år siden

Jo opdateringen kommer her:

Højre ankel m/skitse (taget d. 11/8)
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661138_optimized-dscn0107.jpg

Venstre ankel m/skitse (taget d. 11/8)
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661139_optimized-dscn0124.jpg

Højre ankel nærbillede (taget d. 29/7)
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661135_optimized-dscn0069.jpg

Venstre ankel nærbillede (taget d. 29/7)
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661136_optimized-dscn0070.jpg

1. opdatering efter 1. laserbehandling d. 22/8
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661140_reducdscn0194.jpg

2. opdatering før 2. laserbehandling d. 3/10
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661143_reducdscn0207.jpg

3. opdatering før 3. laserbehandling d. 14/11
    http://www.pixhost.org/show/3359/19661144_reducdscn0244.jpg

• tattoo glad Tilmeldt: dec 2013
    Svar: 3
    6 år siden

Tak for det.
    og skriv og læg forsat gerne info ind.

og

Ja jeg er enig med dig , det ligner lort det der er lavet på dig, kan man ikke lave det pæn på grund af evt størrelse, så må det være deres ( den prof ) opgave at fortælle dig det, og anbefale den lavet på anden måde, det du har fået lavet er bare no go. det ligner noget per på 5 år, har lavet og det behøver man ikke at være prof for at kunne se. den er bare ikke længer..

mvh

6 år siden

8/2-2014

Så kommer opdateringen efter 4. laserbehandling d. 30/01-14.

Jeg er kommet lidt bagud med opdateringen, men her kommer den.
    Det er igen gået problemfrit med tatoveringerne op til 30/01-14. Jeg skulle jo egentligt have haft en behandling d. 9/1, men den blev Undo-it nødt til at aflyse pga. tyveri af deres udstyr i Odense, så af praktiske grunde blev datoen lavet om.

Torsdag d. 30. blev lidt anderledes end tidligere, da Jan den dag kørte laseren over tatoveringerne 2 gange i forskellig dybde. Det resulterede i en del mere kløen de første par døgn end ellers, men hvis det er det, der skal til for at fjerne dem, så må jeg jo bare tage det med.

Jeg fik en ny tid om ca. 8 uger, så det bliver vist intervallet foreløbig.

Med hensyn til den juridiske side af sagen, så fik jeg i torsdags en opringning fra retshjælpen, og de sendte mig også en kopi af ATC’s svar til forbrugerklagenævnet, så noget udvikling i sagen sker da.
    Jeg skal lige have gennemset svaret og sende mine kommentarer til retshjælpen senest i morgen søndag, så de kan melde tilbage til forbrugerklagenævnet. Jeg vil ikke komme ind på indhold osv., da jeg ikke ved, om jeg evt. rent juridisk overtræder nogle regler ved referere indholdet.

Hvad der videre kommer til at ske i forløbet, ved jeg ikke; men det må jeg jo tage, som det kommer.

Men nu til billedet af højre ankel taget d. 29/01, det vil sige dagen lige før 4. laserbehandling:
    (jeg beklager igen kvaliteten af billedet – det er næsten umuligt for mig at tage et nærbillede, uden at det bliver sløret).

http://www.pixhost.org/show/4459/20440767_reducdscn0278.jpg

6 år siden

29/3-2014

Så kommer opdateringen efter 5. laserbehandling d. 27/03-14.

Efter den første tids kløen var overstået sidste gang, så gik det fint resten af tiden. Der kom efterfølgende sårskorper, som langsomt faldt af sig selv med tiden.

Denne her gang blev laseren også kørt henover tatoveringerne 2 gange, så det kløede igen rigtig meget det første døgns tid. Det klør stadig lidt, men er til at holde ud nu.
    Jeg viser lige et par billeder af, hvordan de ser ud nu ca. 2 dage efter behandlingen, selvom det kan se lidt voldsomt ud. Men for at få et realistisk billede af, hvad der sker med huden mellem behandlingerne, har jeg valgt at vise dem.

Behandlingerne går som planlagt, og Jan vurderer, at vi nok er halvvejs nu. Når de bliver en anelse lilla, så er det meste af blækket sprængt i stykker. Så jeg fik en ny tid om 8 uger igen.

Det første billede er som sædvanlig taget dagen før den 5. laserbehandling (dvs. d. 26/3).
    De sidste 2 billeder er af højre ankel og derefter venstre ankel 2 dage efter laserbehandlingen.

http://www.pixhost.org/show/4645/21151699_reducdscn0288.jpg

http://www.pixhost.org/show/4645/21151701_reducdscn0311.jpg

http://www.pixhost.org/show/4645/21151704_reducdscn0314.jpg

• Mette P Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 3
    Svar: 2
    Tattoos: 1
    6 år siden

Puha har læst det hele og føler med dig, håber ikke jeg nogensinde ender i samme situation, min egen tattoo lavet i Aalborg er ikke perfekt men kan heldigvis nemmere rettes end dine. Sys dog det er vildt spændende at følge med i din laser behandling

• Jasmin B Tilmeldt: dec 2012
    Emner: 2
    Svar: 11
    Tattoos: 5
    6 år siden

Jeg bruger safari og jeg kan desværre ikke se dine billeder Kan du evt lave et album med dem her på siden?

• Jasmin B Tilmeldt: dec 2012
    Emner: 2
    Svar: 11
    Tattoos: 5
    6 år siden

Arh sry nu læste jeg alt og så det

6 år siden

Tak for kommentaren Mette P - det er rart at vide, at andre også synes forløbet er spændende

Det er en meget god ide Jasmin B, men hvis det lykkedes dig at se billederne (nr. 2 kommentar?), så tror jeg, at jeg vil vente med at gøre det indtil forløbet er slut.
    Så er der sikkerhed for, at billederne altid vil være tilgængelige i tilfælde af, at pixhost evt. går ned engang i fremtiden.
    Til den tid så regner jeg med at inkludere billederne fra Undo-It, da de sikkert er bedre end de billeder, som jeg selv har taget.

6 år siden

18/9-2014

Her er opdateringen efter 6. laserbehandling d. 22/05-14 noget forsinket.

Alt gik fint. Jeg fik igen kørt laseren over 2 gange, men 2. gang kunne næsten ikke mærkes.

Jan mener, at vi er ved at være færdige med behandlingerne, da alt blækket stort set er skudt i stykker.

Jeg fik en ny tid i starten af september.

Billedet er som sædvanlig taget dagen før den 6 laserbehandling (dvs. d. 21/5).

http://www.pixhost.org/show/985/23223112_reducdscn0330.jpg

6 år siden

18/9-2014

Så kommer opdateringen efter 7. laserbehandling d. 04/09-14.

Denne gang er der jo gået lang tid mellem behandlingerne for at kroppen skulle have mulighed for at udskille så meget af blækket som muligt.

Alt er også gået fint denne gang. Som sædvanlig var der kløen de første par dage.

Også denne gang fik tatoveringerne 2 ture med laseren. Og så fik jeg et par handsker til eksfoliering med hjem, så jeg kan stimulere blodcirkulationen i området samt fjerne død hud.

Jeg har fået en ny tid til december, så kroppen igen får tid til at udskille blækket.

Endnu er der ikke kommet nogen afgørelse fra forbrugerklagenævnet - jeg håber, at den snart kommer, og så skal jeg selvfølgelig nok lige lave en opdatering.

Billedet er som sædvanlig taget dagen før den 7 laserbehandling (dvs. d. 3/9).

http://www.pixhost.org/show/985/23223122_reducdscn0354.jpg

5 år siden

27/2-2015

Så kommer opdateringen efter 8. laserbehandling d. 04/12-14.

Fik lige kigget på kalenderen, og så at næste behandling er lige op over, så jeg må vist hellere lige få billedet lagt op.

Alt gik også fint i denne periode.

Og i det sene efterår kom der svar på klagen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Desværre kom der ikke en egentlig afgørelse, da de ikke kan behandle klagen. Deres begrundelse for ikke at behandle klagen er:

"Vi har vurderet, at det ikke er muligt at afklare, hvad der blev aftalt i forbindelse med/under tatoveringen. Det er under sagen blevet oplyst, at der har været en ikke ubetydelig samtale omkring udførelsen af tatoveringen/optegningen af stencilen. Vi har lagt vægt på, at der er givet modstridende oplysninger herom."

"Din klage er derfor ikke egnet til behandling ved Forbrugerklagenævnet, fordi det vil kræve afhøring af dig og den erhvervsdrivende, hvis det skal afklares, hvad der er blevet aftalt med hensyn til skitse/stencil samt selve tatoveringsydelsen. Afhøringer kan ikke foregå ved Forbrugerklagenævnet - det kan kun ske ved en sag ved domstolene."

"Du kan ikke klage over afgørelsen til anden offentlig myndighed"
    "Ønsker du at gå videre med sagen, kan du indbringe sagen for domstolene."

Så desværre gav det ikke noget resultat i forhold til en tatovørs evt. ansvar for mangelfuldt udført arbejde.
    Jeg har valgt ikke at gå videre med sagen til domstolene, for jeg har ikke kræfter til at skulle igennem mere. Så jeg vælger at lægge denne oplevelse bag mig som en bekostelig og på mange måder smertefuld erfaring. Gudskelov forsvinder tatoveringerne mere og mere, og jeg glæder mig til den dag, hvor de er helt væk og ikke længere minder mig om det forløb, som jeg har været igennem.

Billedet er som sædvanlig taget dagen før den 8 laserbehandling (dvs. d. 3/12).

http://www.pixhost.org/show/2756/25181220_reducdscn0358.jpg

Svar til: Utilfreds med tattoo fra Århus Tattoo Center

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...