Christina AChristina ABruger på tattoo - danmarks største tattoogalleri
Dato: 2013-3-18

Christina A Tilmeldt: mar 2013
Emne: 1
Svar: 4

aftercare?

Hey!
Jeg skal ind og have lavet min første tatovering her d. 27, og glæder mig for vildt!

Men tænkte på med hensyn til bagefter - hvad er bedst med hensyn til cremer og sådan?
Har hørt fra de fleste at det er det der Panthenol man skal bruge. Men har hørt andre sige at Matas Medicare Mild Hudsalve er bedre. Og så folk der bare har købt noget der hed "tattoo-creme" i shoppen..

Hvad har I brugt til jeres, hvad er jeres erfaringer?
For så nemlig at der var tilbud på Panthenol i matas - så ville da lige købe sådan en fyr, hvis det er det folk mener er bedst

Gå til sidste svar »

Svar til: aftercare?

• Camilla *Æsel* Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 3
    Svar: 19
    7 år siden

Pantothenol og "tattoo-creme" eller "tattoo-salve" er det samme...

Jeg bruger Pantothenol salve, og har brugt det siden nummer 2

• Christina A Tilmeldt: mar 2013
    7 år siden

great, så tror jeg lige jeg smutter en tur forbi matas igen imorgen

• Maria S Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 31
    Fotoalbum: 1
    7 år siden

Det betyder i realiteten ikke så meget hvad du bruger, det skal bare være en parfumefri creme der ikke er for fed, den skal være hurtig om at trænge ind.

Personligt bruger jeg en baby pantothenol fra Tyskland som er helt fantastisk, hvis jeg løber tør for den snupper jeg som regel apotekets da den ikke er alt for fed.

Husk ikke smør din tattoo for meget, har set folk få nogle virkelig grimme ar efter at have søbet deres tattooskorper ind i creme

• hot-tattoo.dk Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 60
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    7 år siden

Det bedste er faktisk at bruge en normal hud lotion to gange om dagen i ca 3 dage.
    Apotekerne har en phentanol crem som er ok.
    Nu er alle nok ikke enige med mig men vaseline er petrolium olie og det er ikke godt til healing af sår men virker fint til blødgøring af skindet og stopning af blødninger så derfor bruger en tatovør vaseline.
    Normalt hvis man får en hudafskrabning som næsten er tilsvarende med en tatovering, så putter man ikke vaseline i såret men vasker såret lader det få luft og smøre med tynd crem for at såret ikke klør så meget.
    Phentanol er til hudafskrabninger og virker lidt bedøvende på kløen men ved overdrevet brug er phentanol allergi fremkaldere ved få personer som viser sig ved små røde knupper og unormal kløe, i tilfælde af allergi og rødmen omkring tatoveringen, anbefaler jeg at man bruger helosan eller andet med clorhexokain og smutter forbi lægen som har crem mod allergi og betændelse på recept.
    Husk man kan aldrig være for forsigtig med sin nye kunst på kroppen.
    Så brug altid lunken vand neutral sæbe til vask og helst med gummi handsker de første 2-3 dage så man undgår bakterier.
    Så vask morgen og aften lad tøre lidt og meget tyndt lag crem på.
    Ved kløe kan man bruge lidt mere crem og klappe såret forsigtig med flad hånd.

• Miss Cecil Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 11
    Tattoos: 1
    7 år siden

I min familie bruger vi ALDRIG vaseline og har fået besked at lade være med at bruge det.
    Der er meget olie i, hvilket lukker det åbne sår til og gør helingsperioden længere.
    Vi bruger enten helosan, penthanol, eller tattosalve.
    Tattoosalven er bare meget dyr skal du huske på.

Men smut i en dyre forretning eller jem og fix.. harald nyborg og det. de sælger store tuner helosan til meget biligere penge end supermarkeder

7 år siden

vi har masser helosan herhjemme.. men det har jeg bare hørt meget om at man IKKE skal bruge?

og hvis i siger at det bare skal "behandles som et sår" - hvad så med aloe vera creme?? kunne det gå an, eller er det helt udelukket?

7 år siden

Absolut ingen parfume. Hold dig langt væk fra parfumeret creme. Helosan har jeg personligt ikke gode erfaringer med.

Tatoveringer skal behandles som sår og må derfor ikke søbes ind i creme, det skal holdes rent og kun have tynde lag creme på, ellers risikere du at din sårskorpe bliver blød og løfter sig, så risikere du ar osv.
    Helosan er meget tykt og er derfor ikke velegnet til tatoveringer da det skal være hurtigt om at trænge ind, og det er tyk fed creme ikke.

Aloe vera kan godt bruges så længe den er fri for alkohol, parfume og ikke er for tyk

7 år siden

Af hvad jeg har hørt så er helosan heller ikke godt for tatoveringer da huden heler hurtigere og derved trækker den også noget farve ud og gør den mat. Dog ikke noget jeg har oplevet personligt da jeg ikke selv har puttet det på mine tusser.

• hot-tattoo.dk Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 60
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    7 år siden

Helosanen er faktisk ok men man må ikke bruge særligt meget af den dog kan helosan blege lidt så er bedst til dem med rødmen rundt om deres tattoo.
    Det vigtigste er stadig at man holder sin tattoo ren cremen er ikke så vigtig.

7 år siden

jeg har sådan en grøn aloe vera tube, med noget creme jeg plejer at bruge til sår, udslæt osv.. så det ville egentlig kunne gå?
    ( http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUSF4iLwvXD9_XoMUY_X5BFYYyE5v41NQmIsgeNjz0ij6EXQqT )
    det ville jo være smådumt at bruge en masse penge på noget, som jeg godt kunne undvære.
    jeg kunne selvfølgelig også bare spørge tatovøren, det er klart.. meeeen

7 år siden

Læs indholdslisten og tjek om der er parfume og alkohol i. Eller tag den med ned til tatovøren og spørg dem

• Natascha I Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 1
    7 år siden

Jeg vil bestemt ikke anbefale at bruge aloe vera creme. Jeg har oplevet en veninde brugte det på sin nye tus, og den trak nærmest al farven ud af tussen.

Jeg plejer selv at bruge enten helosan eller en babycreme.

Svar til: aftercare?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...